TV ražošanas attīstība

Televizoru attīstība pēdējo 10 gadu laikā ir diezgan ievērojama. 2007. gads bija plazmas TV gads. Salīdzinot ar citiem TV (kuri bijuši iepriekš), plazmas TV ir  liels ekrāns un salīdzinoši augsta kvalitāte, salīdzinot ar iepriekš populārajiem modeļiem, taču neskatoties uz to, tiem ir zema energoefektivitāte. 2007. gadā plazmas TV kļuva par pašiem populārākajiem TV ne tikai tāpēc, ka tie bija jauni, bet arī to lielisko funkciju dēļ. Savukārt 2008. gadā sāka parādīties arī LCD televizori. Šie jaunie TV ir pieejami ļoti plašā ekrānu izmēru klāstā un dažādās dizaina variācijās. Tas, protams, ieinteresē daudzus cilvēkus, kuri arī vēlas izmēģināt ko jaunu. Tā bija patīkama pārmaiņa, ja salīdzina ar tiem pašiem plazmas TV. Turklāt arī elektrības patēriņš jaunajiem TV bija krietni mazāks – vēl viens nopietns arguments, lai apsvērtu domu par šī TV iegādi. 2009. gadā būtībā turpinās LCD telervizoru attīstība. Labākajiem no tiem jau kļūst pieejama 200 Hz atsvaidzes intensitāte, kas nozīmē to, ka ievērojami tiek samazināta attēla mirgpārdošanā nonāk pirmie LED LCD televizoriošana un tas uzlabo arī skatīšanās pieredzi. Diezgan populāra kļūst arī USB ieeja televizoros. Gada otrajā pusē pārdošanā nonāk jau pirmie LED LCD televizori. Šo TV displeji ir salīdzinoši vieglāki, plānāki, to dizains izskatās daudz labāk, tie ir energoefektīvāki un labvēlīgāki acīm, taču ar ierobežotu skatu leņķi. Jau 2010. gadā parādījās pirmie 3D televizori. Vienīgais mīnuss bija pašas 3D brilles –  tās ir regulāri jālādē un arī to svars ir vērā ņemams faktors, pie tam dažiem cilvēkiem 3D efekts radīja pat galvas sāpes. Taču jau pēc gada – 2011. gadā – šīs 3D brilles ir kļuvušas daudz vieglākas, principā tās daudz neatšķirās no parastajām brillēm. Tajā pašā gadā parādās arī televizors ar Smart TV platformu. Tas nozīmē, ka caur televizoru var izmantot dažādas aplikācijas. Vienīgi tajā laikā šo aplikāciju nebija nemaz tik daudz. 2012. gadā televizori sāk kļūt daudz, daudz plānāki – ekrāna malas ir tikai dažus milimetrus biezas un no attāluma tās kļūst praktiski neredzamas. Arī Smart TV kļūst patiešām gudrāks – televizoru tagad var kontrolēt gan ar žestiem, gan ar balsi, gan ar īpaši izstrādātām aplikācijām. Televizorā parādās jau daudz vairāk dažādu opciju un iespēju. 2013. gadā parādās pirmais OLED televizors, kas arī ir pirmais ieliektais televizors. Arī Smart TV joprojām turpina attīstīties – ar katru dienu parādās arvien vairāk aplikāciju un dažādu funkciju. Savukārt jau 2014. gadā vienā ekrānā ir iespējams atvērt vairākus logus. Piemēram, vienā logā ir ieslēgta filma, bet paralēli otrā logā ir atvērts interneta pārlūks, kurā var sameklēt informāciju, piemēram, par filmā tēlojošajiem aktieriem. 2016. gadā parādās HDR tehnoloģijas. Tagad jau katram mājās ir iespēja baudīt mājas kinoteātra pieredzi. Lai to padarītu vēl reālāku var arī pievienot labas audio iekārtas, lai arī skaņa būtu tikpat laba kā bilde. Taču pagājušajā gadā par pieprasītākajiem un populārākajiem kļuva 4K televizori, bet iepriekš populārie Full HD tlevizori kļuva arvien mazāk pieprasīti. Savukārt OLED televizori kļuvuši plašāk pieejami – tos jau ražo vairāki TV ražotāji, kā arī tie kļūst arvien labāki un labāki. Arī Smart TV ir jau diezgan labi attīstījies – ir ļoti daudz funkciju, kā arī TV iespējams savienot ar jebkuru citu ierīci.

Telefona austiņas

Austiņas telefoniem nu jau kļuvušas par mūsu ikdienu un neatņemamu dienas sastāvdaļu. Protams, ka nopērkot telefonu parasti austiņas nāk līdzi komplektā – atbilstošās firmas austiņas. Kaut gan dažreiz gadās iegādāties telefonu un palikt bez austiņām. Pie tam austiņas ir salīdzinoši trausls priekšmets, tāpēc tās diezgan viegli var saplēst (vai pazaudēt, jo tās ir gana mazas). Ja austiņas ir pazaudētas vai saplēstas, tad jebkurā gadījumā nāksies iegādāties jaunas. Vai arī vienkārši radīsies vēlme nopirkt jaunas un labākas austiņas. Telefonu austiņu popularitātes pieaugumu pavisam noteikti ir ietekmējusi tehnoloģiju straujā attīstība. Šobrīd daudzām austiņām ir diezgan daudz funkciju, piemēram, tā pati iespēja zvanīt vai bezvadu austiņas. Pašam jaunākajam izgudrojumam – bezvadu austiņām –  ir lieliskas uzlādējamo bezvadu austiņu priekšrocības, kas savienojumā ar gudro telefonu caur bluetooth ir īpaši ērtas, it īpaši esot kustībā, piemēram, sportojot. Protams, tās var izmantot arī zvanīšanai – tām ir iebūvēts mikrofons. Ļoti ērta lieta, piemēram, vadot automašīnu. Turklāt cilvēki Latvijā pārsvarā izvēlas arī austiņas, kuras ir ūdensizturīgas – tās ļoti labi noder tieši sportistiem, it īpaši skrējējiem, kuri to dara brīvā dabā. Ūdensizturīgajām austiņām nekas nenotiks, ja pēkšņi sāksies lietus. Šāda tipa austiņas ir ļoti praktiskas un ikdienā noderīgas. Neskatoties uz to, ka šobrīd modē ir lielās austiņas, Latvijas iedzīvotāji joprojām dod priekšroku nelielām un ausīs ievietojamām austiņām jeb in-ear (IEM) austiņām. IEM tipa austiņu priekšrocība ir tāda, ka tām ir ne tikai pieejamas cenas, ber arī spīdošas kvalitāte un veiktspēja. Ja šīs austiņas auss kanālā tiek ievietotas pareizi, tad tās nodrošina ne tikai iespaidīgu skaņas izolāciju, bet arī ērtu lietošanu ikdienas stresā un steigā. Izvēloties austiņas ir jāsaprot kādam mērķim tās tiks lietotas. Piemēram, speciālās fitnesa un sporta austiņas ir tādas, kurām ir vēl papildus pārklājums, lai tās aizsargātu no sviedriem. Izvēloties austiņas būtu vēlams pārbaudīt arī pašu austiņu vadu, jo lētākiem modeļiem šis vads ir diezgan jūtīgs – ja tas rīvējas gar apģērbu, tad tas ietekmē arī skaņas kvalitāti, kas nepavisam nav vēlams. Turklāt austiņas var iegādāties par ļoti dažādām cenām – pavisam lētās un vienkāršās būs ļoti lētas, taču, ja gribas iegūt labas un kvalitatīvas austiņas, tad nevajag skatīties uz cenu, bet gan uz pašu produktu. Jāņem vērā arī tas, ka lētā gala austiņas ir daudz trauslākas nekā dārgās, jo to ražošanā izmantoti lētāki materiāli, kuri nav tik kvalitatīvi un izturīgi. Protams, arī dārgā gala austiņas ir iespējams sabojāt vai iznīcināt, taču tās tomēr būs izturīgākas. Tas protams ir liels pluss, jo samaksājot vairāk kā 100 EUR par austiņām nevienam negribētos tās atrast salauztas jau pēc nedēļas. Savukārt, ja salūzt austiņas, kas iegādātas par 3 EUR, tad liela sāpe nebūs. Austiņu dzīves ciklu ir iespējams palielināt (ne visām austiņām), jo vairākām austiņām ir iespējams nomainīt tās vadu. Principā tieši vads ir vistrauslākā vieta, taču ja to var nomainīt, tad nebūs nepieciešams iegādāties jaunas – tas arī būs daudz lētāk, ja ir izvēlētas tieši dārgākas austiņas. Vēl austiņām ir iespēja nomainīt arī uzgaļus (tos, ko liek ausīs). Arī tie nolietojas vai nosmērējas, tāpēc tas var ietekmēt arī skaņas kvalitāti. Atliek tikai tos nomainīt un austiņas atkal skanēs kā jaunas. Pavisam lētām austiņām gan nebūs iespējams neko nomainīt.

Irobotu ražošana

Šie mazie palīgi mūsu vidū ir jau vairāk nekā 15 gadus. Protams, sākumā tie nebija tik attīstīti un tādi, kādus mēs tos pazīstam šodien, taču viss kaut kur sākas. Šī ir ideāla ierīce ikvienam – gan vairāk, gan mazāk aizņemtiem cilvēkiem. Protams, ja šī ierīce mājās ir, tad vēlams arī pašu māju uzturēt kārtībā, lai robots spētu labi darīt savu darbu – jānovāc tam no ceļa viss, kas varētu traucēt. Uzņēmums iRobot ir viens no lielākajiem šo robotiņu ražotājiem. Šis uzņēmums gan neražo tikai tādus robotus, kas izsūc grīdu kā putekļusūcējs. Tika ražoti arī tādi roboti, kuri palīdz zinātniekiem veikt dažādus atklājumus, tādu kuri glābj cilvēku dzīvības atmīnējot kaujas laukus, šādā veidā atbrīvojot cilvēkus no nogurdinošiem, kā arī bīstamiem darbiem. iRobot uzņēmums tika izveidots jau 1990. gadā. Taču pirmie mājas uzkopšanas roboti parādījās tikai 2002. gadā. Tika radīti pirmie iRobot Roomba un iRobot Scooba mājroboti. Jau paši pirmie iRoboti darīja daudz – tīrīja gan cietās grīdas, gan paklājus, veica trīs pakāpju tīrīšanu (sānu birste, 2 galvenās birstes un putekļusūcējs), tie darbojās līdz pat 90 minūtēm, izvairījās no kāpnēm, kā arī tika komplektēti kopā ar virtuālajām sienām un tālvadības pulti. Taču jau pēc 2 gadiem (2004. gadā) tika izveidota jau otrā iRobotu paaudze. Šie roboti, protams, ir jau uzlaboti un tiem parādās jau jaunas funkcijas, piemēram, netīrumu sajušanas funkcija, automātiskā uzlāde, tīrīšanas laika plānošana. Iepriekšējo 90 minūšu vietā tie jau spēja darboties 2 stundas bez pārtraukuma. Savukārt tikai 2005. gada tika izgatavots pirmais robots, kurš uzmazgā grīdas. Tā kā tehnoloģijas ātri attīstās, tad 9 gadu laikā kopumā ir nomainījušās jau 5 robotu paaudzes – ir izlaisti jau uzlaboti modeļi ar daudz vairāk funkcijām nekā paši pirmie roboti. Šie roboti ir labi arī ar to, ka to programmu var viegli pārprogrammēt – līdzīgi kā ar datoriem. Nav nepieciešams iegādāties jaunu, jo var vienkārši uzlikt jaunāku (un labāku) programmatūru. Tāpēc iRobotu iegādāties var jebkurā laikā, arī vecāku modeli, jo tos arī būs iespēja uzlabot un tie savas funkcijas pildīs tikpat labi kā jaunāki modeļi. Principā šie mājas uzkopšanas roboti ir ļoti populāri un pieprasīti visā pasaulē, taču tie nav vienīgie roboti, kurus šī firma ražo. 2007. gadā tika izlaists pirmais baseina tīrīšanas robots. Tas ne tikai attīra baseina sienas, tas arī attīra pašu ūdeni. Ļoti izdevīgs pirkums tiem, kam ir baseins. Šajā pašā gadā tika izlaists arī robots, kurš tīra notekcaurules pie māju jumtiem. Arī visnotaļ noderīgs robots. Katrā ziņā ikviens šāda tipa robots ir noderīgs. Varbūt ne visi visiem, bet jēga no viņiem tomēr ir. Kāpēc gan neatvieglot savu ikdienu, ja ir tāda iespēja? Pa ietaupīto laiku var padarīt ko citu – ko tādu, ko citos gadījumos nevarētu paspēt. Grīdu sūkšana tomēr aizņem laiku, tāpēc ir lieliska sajūta, ka atnāc mājās un grīdas jau ir tīras. Tāpat ar citiem robotiem, ja tos izmanto. Galvenais tos uzlādēt un ieslēgt tad, kad vajag. Kāds no šiem robotiem vienmēr būs kā laba dāvana, jo kurš gan par tādu nepriecātos. Jā, it kā šie roboti nav pārāk lēti, taču katru gadu jau jaunu nebūs jāpērk, tāpēc ir vērts tajos ieguldīt.

Datoru ražošana

Datori mūsu ikdienā ir ik uz stūra. Ļoti daudzi cilvēki tos izmanto, piemēram, darba vajadzībām. Taču vēl vairāk cilvēku tos izmanto savām personīgajām vajadzībām. Nu jau praktiski katrā mājā ir vismaz viens dators. Pasaulē ir vairāki lielie datoru ražotāji. Tie saražo aptuveni 70% no visiem pasaules datoriem. Protams, viedtālruņi ļoti strauji ieņem savu vietu, un brīžiem pat konkurē ar datoriem, taču diez vai pienāks tāds brīdis, kad datori vairs nebūs vajadzīgi. Viens no lielajiem datoru ražotājiem ir visiem zināmais Apple. Katru gadu Apple saražo arvien vairāk un vairāk datoru. Vēl viens liels ražotājs ir Lenovo. Tā ir ķīniešu firma, kura paplašina pasaules tirgu ar jaunākajiem tehnoloģiskajiem izgudrojumiem. Vienu gadu Lenovo pat tika atzīts par lielāko datoru ražotāju, kā arī ceturto lielāko viedtālruņu ražotāju visā pasaulē. Arī Taivānā ir viens no lielākajiem datoru ražotājiem – Acer. Šī kompānija savā produkcijā ir iekļāvusi ne tikai datorus, bet arī plašetdatorus, dažādus serverus un citas ierīces. Interesanti ir tas, ka Acer regulāri maina sava logotipa krāsas, lai lietotājiem būtu interesantāk un viņu logo neapniktu. Acer koncentrējas tieši uz patērētāju vajadzībām -tiek ražotas vieglākas ierīces un gudrākas programmas. Viss tiek darīts tam, lai cilvēkiem būtu ērtāk un vienkāršāk šīs ierīces lietot. Turklāt, šī kompānija cenšas izmantot pēc iespējas vairāk videi draudzīgus izejmateriālus, kas nav tik viegli, ņemot vērā to, ka datorus ražo pārsvarā no ne tik draudzīgiem materiāliem kā gribētos. Savukārt Dell ir viena no pazīstamākajām ASV elektrotehnikas kompānijām. Tā ir viena no galvenajiem līderiem tieši portatīvo datoru ražošanā. Tā ir līderis tieši starp ASV kompānijām, starp visiem pasaules datoru ražotājiem tā nav pašā augšgalā. Šīs kompānijas mērķis ir ražot kvalitatīvi, ne kvantitatīvi. Tāpēc, lai arī šī firma nav līderis pasaules līmenī, mēs pavisam noteikti varam paļauties uz viņu garantēto kvalitāti. HP jeb Hewlett – Packard ir vēl viena daudziem zināma ASV kompānija. Tā ir dibināta jau 1939. gadā. Viņu produkcija ir sasniegusi praktiski visas pasaules valstis un viņi turpina attīstīties. HP noteikti ievieš daudz jaunu inovāciju katru gadu. Salīdzinoši jaunāka kompānija ir Asus – tā dibināta tikai 1989. gadā. Neskatoties uz savu neseno vēsturi, tā jau 2015. gadā kļuva par ceturto lielāko datoru ražotāju visā pasaulē. Šī ir Taivānas kompānija, kuras dizains tiek īpaši izveidots. Tiek ņemtas vērā arī lietotāju vēlmes un vajadzības, tādējādi jaunie produkti ir gan inovatīvi, gan ilgtspējīgi. Turklāt, arī šī kompānija, līdzīgi kā Acer, cenšas izmantot pēc iespējas labākus materiālus apkārtējai videi. Viņi arī cenšas likvidēt ražošanas procesā saradušās kaitīgās vielas cik vien tas ir iespējams. Protams, ražojot šāda tipa preces ir jārēķinās ar piesārņojumu, tāpēc ir pozitīvi, ka lielās kompānijas tomēr cenšas rūpēties par apkārtējo vidi. Ja to dara lielās kompānijas, tad arī mazākām kompānijām ir lielāka motivācija darīt tāpat. Savukārt Japānā ir ļoti sena kompānija – tā dibināta 1875. gadā. Tā ir neviena cita kā Toshiba Corporation. Tas ir daudznozaru uzņēmums, kas nenodarbojas tikai ar datoru ražošanu, tas ražoja arī, piemēram, televizorus. Taču 2015. gadā šis uzņēmums pārstāja ražot TV un vairāk pievērsās tieši datoru un viedtālruņu jaunākajām inovācijām. Protams, bez lielajām kompānijām ir daudzas mazākas kompānijas, kuras pamazām aug, un iespējams kāda no tām pēc pāris gadiem iekļūs starp lielākajiem ražotājiem.